Selasa, 27 Oktober 2009

Sahabatku

Assalamualaikum....

Entah kenapa hari ini aku teringat kembali sahabat-sahabat ku yang telah lama aku tidak hubungi... Terbayang di fikiranku semasa aku di bangku persekolahan dulu... Waktu aku baru berkenalan dengan kawan-kawan baru ketika diawal persekolahan ku di sekolah menengah dahulu... Pada awalnya aku berkenalan dengan sahabatku yang diberi nama Badrul... dia selalu mengejek aku disebabkan rupa ku yang xhemsem ini... pada mulanya aku xkisah sgt... tetapi lama-kelamaan aku makan hati dengan sikapnya yang suka merendahkan orang lain... Aku tahu dia suka menarik perhatian orang untuk berkawan dengannya... Diwaktu yang sama aku jugak berkenalan dengan Anas... Dia merupakan pelajar yang pintar... Namun beberapa bulan selepas itu dia ditukarkan ke kelas yang lain... Waktu itu aku masih kekok untuk berkawan... Maklumlah dengan sikapku yang pemalu ini membuatkan aku xramai kawan... Tapi syukur Alhamdulillah di tingkatan 3 aku mula mengenali beberapa rakan yang banyak membimbing dan memberi dorongan kepada ku... Waktu itu jugalah aku mula melangkah kaki untuk berpersatuan... tapi xlah aktif sangat sekadar ahli semata-mata... dari situ aku belajar bagaimana nak menguruskan aktiviti atau program... orang yang banyak memberi dorongan kepada aku ialah Elyas dan Hafiz... Dua sahabat yang sukar ditukar ganti... Merekalah yang suka mengajak aku untuk terlibat dan turut aktif dalam persatuan... aku masih teringat dengan arwah seorang sahabat yang xsempat aku lawati ketika kematiannya... rasa hiba aku mendengar kisahnya... masih ramai lagi rakan taulan yang masih berhubung dengan ku walaupun hanya sementara waktu... sekarang kami umpama satu kumpulan ... makan kekadang bersama... melakukan aktiviti bersama... itu lah nilai sahabat bagi ku...

Buat sahabatku moga kalian semua hidup sejahtera dan sentiasa dilindungi oleh Allah...
Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan